Alla inlägg den 12 juli 2014

Av Angelica - 12 juli 2014 14:43

  

Jag är jättetrött idag, vilket innebär att nej - jag har egentligen varken tid eller ork att börja blogga. 

Men sen kände jag liksom "vad fan, jag börjar väl ändå", för jag behöver ett ställe där jag får skriva ner min vardag och vad som händer mindre djupt än på min andra blogg. En riktig fjortisblogg ska det här bli, med andra ord!


Jag ska sätta mig ner och se Grave of fireflies för det är en av klassikerna inom anime som jag inte sett,

och det kittlade mitt fan-girl hjärta när det stod "Tragedy". Jag älskar såna där tår-framkallande filmer, där man riktigt sitter med gråten i halsen och ångest i bröstet - då har ju filmen verkligen berört en. 
Det är få filmer som lyckas med det, det har bara funnits ett fåtal som berört MIG. En jag minns såg jag när jag var väldigt ung på Barnkanalen, den handlade om en näktergal som gav en prins en röd ros genom att trycka rosentaggen i bröstet och sjunga tills den dog. Dens blod skulle då färga rosen röd.

Det visade sig dock att prinsessan han hade tänkt att ge den till hade hittat "en bättre man" som gav henne smycken och rikedomar istället - och prinsens ros blev bortglömd. Så även näktergalen.
Gud vad jag grät för den filmen (om någon vet vad den heter, säg gärna till), och jag minns den än trots att det är flera år sen..


Ja, nu ska jag sätta igång filmen och käka klart min mellis. Sen blir det långpromenad med Nikko. :)


 


Presentation


17 år och jag kan nog uppriktigt säga att jag har en egen stil.
Det här är min vardag! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards